De klant
FMO is een Nederlandse bank die bedrijven, projecten en
instituten in ontwikkelingslanden en opkomende markten
financiert. De bank richt zich op duurzame sectoren zoals
financiële instellingen, energie & huisvesting en agribusiness,
voedsel & water.
De vraag
De veiligheids- en continuïteitseisen die FMO stelt aan de
ICT-systemen zijn hoog. Mocht het nodig zijn, dan wil de bank
bij een calamiteit snel en veilig kunnen uitwijken. Zonder
dataverlies en zonder dat de klant het merkt.
De aanpak
KPN stelde voor bij FMO een pilot uit te voeren met een in 2012
ontwikkelde dienst: Bedrijfscontinuïteit. Dit houdt in: replicatie
van data, systeemuitwijk, werplekuitwijk en telefonie-uitwijk.
De data van FMO worden hiermee onsite gekopieerd naar
KPN’s continuïteitscentrum, zodat bij een calamiteit alle data
realtime voorhanden is.
Het resultaat
Met Bedrijfscontinuïteit is FMO verzekerd van een veilige
uitwijkmogelijkheid bij calamiteiten. FMO heeft al 70% van de
eigen apparatuur ingeleverd, wat een paar ton op jaarbasis
scheelt. Ook is er nauwelijks onderhoud meer nodig.
Het volledige artikel

Lees het volledige document over bedrijfscontinuïteit voor FMO in Portable Document Formaat.