KPN draagt Werkplek & Telefonie-uitwijkdiensten over aan COIN

Voor KPN BCM staat de kwaliteit van de dienstverlening altijd vooraan. Bij het zoeken naar een geschikte kandidaat om de Werkplek & Telefonie-uitwijkdiensten (W&T) over te nemen, zijn we dan ook niet over één nacht ijs gegaan. We kunnen dan ook met het volste vertrouwen aankondigen dat vanaf 1 januari 2021 COIN onze W&T-diensten overneemt. KPN BCM blijft zelf alle systeemuitwijk-diensten uitvoeren, geheel volgens de nieuwe corona-richtlijnen.

werkplek telefonie uitwijk

Onder invloed van sterk veranderende marktomstandigheden heeft KPN een aantal keuzes gemaakt met betrekking tot haar dienstenportfolio. Als gevolg daarvan is besloten om werkplek- en telefoniediensten uit te faseren, waarbij de volgende opties overwogen zijn; stoppen, samenwerken of verkopen. Verkoop van de diensten bleek de meest wenselijke route en dus werd er een marktverkenning gedaan naar mogelijke partners die dezelfde kwalitatieve dienstverlening leveren als KPN.

Daaruit kwam naar voren dat COIN, een bekende naam op het gebied van W&T-diensten, de juiste partij is om onze huidige klanten op dit vlak goed te bedienen. De missie van COIN is om elke klant een gewaarborgde continuïteit aan te bieden.

Wat verandert er nu voor u?

Om te zorgen dat de overgang van KPN-klanten naar COIN soepel verloopt, hebben we gezorgd dat er voorlopig veel hetzelfde blijft. KPN draagt de contracten per 31 december 2020 over aan COIN. Gedurende de transitieperiode van oktober tot en met december wordt er uitgeweken en getest op uitwijklocaties van KPN in Houten, Eindhoven en Almere (voor uitwijktest of een daadwerkelijke uitwijk). Ook is het vanaf 1 oktober 2020 mogelijk een "technische uitwijktest" uit te voeren op de locaties van COIN. Dat gebeurt onder leiding van testcoördinator Edward Uuldriks, die de overstap maakt naar COIN, zodat W&T-klanten ook na 1 januari 2020 kunnen profiteren van zijn expertise.

Uiteraard respecteert COIN de commerciële voorwaarden van KPN, tot einde van het contract en uiteraard zullen de Service Levels die de klanten van KPN gewend zijn, ongewijzigd blijven tot einde van het contract.

Heeft u vragen naar aanleiding van dit bericht, neem dan contact op met ons via bcm-support@kpn.com