KPN Business Continuity helpt bank bij Stroomstoring

Maart 2018 | Stroomvoorziening in Amsterdam niet meer vanzelfsprekend, met alle risico's van dien.

Stroomstoring

Op 9 maart 2018, om 10:30 uur ontstaat een stroom storing in een groot deel van Amsterdam -Centrum/-Zuid. Een grote internationale bank, met een locatie in het centrum van Amsterdam, wacht enige tijd of de stroom voor het weekend wordt hersteld. Als duidelijkheid uitblijft doet de bank om 14:15 uur een uitwijkmelding bij het KPN Business Continuïty expertise center in Almere via de generieke accountmanager. Voordat het weekend begint moet de bank nog een groot aantal betalingen doen. Blijft dit uit dan kan de bank niet aan haar service levels richting haar klanten voldoen.

Oplossing

Na overleg met de klant besluit men de medewerkers van de klant naar het KPN Business Continuïty Expertise center in Almere te laten komen. De medewerkers van de bank rijden naar Almere en komen daar druppelsgewijs vanaf 15:15 uur aan. Om 16:15 uur zijn de eerste werkstations van KPN ingespoeld met het eigen image van de bank en is deze gekoppeld aan omgeving van de klant. De telefonie uitwijk wordt op verzoek van de klant niet geactiveerd. Om 17:15 uur zijn alle noodzakelijke applicaties (oa Swift) actief en worden de betalingen opgestart. Vanaf 19:15 uur gaan de eerste medewerkers van de klant weer naar huis. Om 22:00 uur wordt de uitwijk beëindigd en gaan zowel de medewerkers van de klant als KPN met een goed gevoel het weekend in.

Klant waardeert werkwijze

De klant heeft de opvang in het KPN Business Continuïty Expertise center erg gewaardeerd en bedankt ons voor onze snelle en accurate en vriendelijke werkwijze. Een top prestatie!